CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, December 6, 2009

~Baking Class~

Assalamualaikum kwn2..

Sebelum ni saya dok cerita psal hasrat saya kan?
here we go...akhirnya saya dh join baking class yg saya idamkan.Dgn hasrat nk mengutip ilmu baking membaking sbnyk mungkin.

Class mula pkol 11 pg saya smpai 11.30pg dan habis dlm pkol 6 ptg.
Fuhh..seharian mengadap kek ni.Dgn fee yg berbaloi,ade tea break,lunch pun disediakan.Student smlm 5 org je termasuk saya..seronok sgt,dgn kwn2 yg ramah2 dan punyai pengalaman yg bnyk.2 dr mereka dh ada kedai sendiri,seorg lg bekas student MFI,sorang lg dh ada family bisness yg mcm2..hanya saya sorang je yg ZERO..dh lah tu,bnyk bende yg x tahu.term2 baking pun fail lg..

Mujur mereka semua baik hati..dan sentiasa share.
Chef Pau yg ngajar tu sgtlah ramah...sudah tu byk ajar teknik dr bhn2..dr proses baking..smpailah packing..smpailah nk letak harga pun dia ajar.

Here random picture yg sempat saya snap :)



choc marbe

rainbow cake






sponge choc




pandan chiffon

pandan layer..

filling utk layer

cake yg dh dilayer

most peberet...choc cake

chef yg serius mgajar

kek yg dh siap buat.bole bwk balik....

6 comments:

NuE said...

sara..best nyer...kelas buat roti n pastry ade tak?how much eik..n how long...

Aan Andes said...

Wahhhh chiffon pun dah boleh buat!! Bestnyaaaaaaaaaaaaa.. Hmm bila la nak pegi belajar ni..

^ M r S ShAruL ^ said...

kak..mcm sedap je pandan layer tu..leh la akak wat nnt...:P

naza delizia said...

sara, share la recipe pandan layer tu.. my hubby's fav tuuu!!! hehehe! thanks!

mrsjaddo said...

cik zie - oh ada..mcm2 class dia buat.try masuk website citra klasik,ada jadual and fees kt situ.try lah!

aan - lepas ni u dh ada baby,susahlah nk belajar.tkpe,i will bake for u.tunggu...

mrsharul - hehe,nk ke?bole je kalu nk soh buat

nazza-ok,nnti sara bg..tp now malas nk menaip.heheh

genny da bomb said...

huiyooo..dah baking plakkk..hihihi

saya baru pandai buat piza guna oven..lain2..tak gheti kakakkaa..cayalah sara terer masak/baking