CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, November 25, 2009

~Singapore 2009~


Weekend lps saya ke S'pore.Tujuan ke sana-jalan2 kenal tpt org.Lagipun,abg ipar kerja and stay kt sana..
Kami dgn mak dan adik saya,driving frm ampang jaya.kakak saya nd ank2 dia dgn flight pagi tu.
Bertolak hari sabtu and going back on monday,kakak&family stay lama skit.nak kemas2 rumah.(abg ipar will back to kl for good after 3 years kt sana)



S'pore,nice place to visit wpun currency dia agk mahal skit tp saya suka dgn suasana kt sana yg bersih..dan tersusun.We stay kt bukit batok,x bnyk rumah2 teres kt sana.Kiri kanan pandang flat dan kondo je la.Tp,mereka very dicipline..maybe pasal law yg ketat.Dekat highway..kereta semuanye cool je (tp kalau diorg dtg m'sia..bwk kete x ingat!!)..org sana pkai kereta hebat2..


Dr Johor,kami masuk 2nd link(Tuas),thru P.Tanjung Pelepas.X byk pun kereta..x jem langsung..After lepas check imigresen m'sia..and imigresen s'pore..seharusnya kena beli auto pass...(like t'n'go)but kami lupa...huhuhu.terpksa cari cashcard,and kena denda bila nk keluar blik frm s'pore.So,lps ni remember..get our autopass nk msk sana (if drive)..












Let share xtvt kt sana yg kami buat.Sebenarnye x banyak pun tpt kami buat,due tu hujan..then masa yg singkat..lagipun,we bring mak and ada budak2..capeekkk nnti.


Melawat Mall


Since skrg kan tgah nk christmas..kat sana meriah dgn sales.Christmas sale kt sana mmg betol2 sales...let see aktiviti window shopping.Most mall kt sana ada sepanjang Orchard road..takashimaya,paragon..mcmlah.The most part yg saya suka...lampu2 yg gantung2.Very..cantikkk dn creative.



see...ppl everywhere











cuci2 mata




Christmas tree
















sarah&suanum&tokmek and me



Singapore Flyer


Tiket for flayer ni dlm $30,plus minus dlm RM60++ sorang.Dan dlm satu tube tu bole muat 20 org...so,kalau pegi berdua kena share dgn org lain la.hehe.tp tube tu besar juga.Boleh jln2 dlm tu..

us yg bam-bam


floating stadium,yg nampak sipi2 tu..asplanade-mcm IB M'sia


kerja menambak laut,comel je kapal2 kt laut tu dr atas



flayer yg berbentok tube


scene of s'pore



menuju puncak..haha




model x berbayar


Sim Lim Square



Is like our lowyatt,tp harganye lowest gile.Mcm2 ada from laptop,camera,videocam..


mrjaddo with SA lappy

















berangan2 to having this,buat tgok dvd kt rumah.mrjaddo,pls hear..


mereka yg dh boring..menggunakan dgn free kedai org punye

Arab Street


Kt sini byk restoren arab.








masjid sultan

2 comments:

^ M r S ShAruL ^ said...

syoknya jln2...nice place..negara pn bersih

mrsjaddo said...

mrsharul - berbeza dgn negara kita...yg bnyk smpah.huhuhu.bila agknye org m'sia nk punyai kesedaran yg tinggi..