Pernah tak terpikir..apa akan jd pd diri kita.
Untuk 5 tahun akan dtg..or 10 tahun akan dtg..masih kerja seperti ini ke tiap2 hari?
Masih menunggu gaji masuk tiap2 bln..?terpaksa membataskan keinginan utk sesuatu..?nk pegi mana2 pun kena planning betol2..espicially pasal $$$$$$$!
Kdg2..banyak sgt terpikir,terlintas di pikiran saya.
Apa yg saya nk dlm masa 5 tahun akn dtg?
Masa tu mcmana dgn saya?life saya?finance saya?
Kehidupan yg mcmana?Masih kerja kt tpt skrg..mengharap kenaikkan gaji yg x seberapa or tak naik langsung?
or
masih buat benda yg sama sampai saya tua..sampai anak2 dh besar.
Banyaknye pikir!
Dulu..saya mmg plan utk sambung master.
Saya nk belajar..ya,keinginan utk belajar msh tebal dlm diri saya..Saya nk pg class..doing assignment..buat revision.Mmg saya ada semangat.
Tp tu a few month ago..but bila saya berbual dr hati ke hati dgn kwn2 yg tgh further their master.Mmg saya tgok kekalutan hidup mereka.Ada sorang dh berkeluarga..dan punyai ank 2.
Ya...dia mmg kuat semangat.Class hampir setiap hari after kerja..6pm till 9pm.
Weekend pun sama.Dia betol2 berkorban!
Seorg lagi..dh kawen,tp belum ada baby lg mcm saya.Dia weekend student.
Every weekend..masanye dr pagi smpai ptg,kt campus.
Wahh..saya betol2 sanjung mereka.Mereka betol2 bersemangat.Punya hati yg cekal.
Wpun saya dgr keluhan2 dr hati mereka.
Maka saya terpikir,sanggupkah saya?Mampukah saya..?
Jd student masa degree and student part time jauh beza.
Dulu mmg 24 hr psal study..merapu dan enjoy tu sampingan saja.
Tp,kalau skrg jd student?dgn kerja yg sedia ada..kerja2 r.tangga lagi..
Tp,kalau skrg jd student?dgn kerja yg sedia ada..kerja2 r.tangga lagi..
Saya rase..saya TAK mampu.
Bila saya berckp tentang ini..frm heart to heart dgn mrjaddo.
Dia cdgkan saya utk buat sesuatu yg saya minat dn boleh mendtgkan hasil..
So,saya rasa..why not saya mencuba ini ? Saya kan suka msk..suka baking2 ni.
Saya jumpa ini..dn tibe2 saya rase nk cuba..
Mana lah tahu..suatu hari nnti saya boleh bukak
ini..(picture frm google)
ini..
dan ini..Tapi saya TAKOT..saya takot kot2 saya hanya hangat2 tahi ayam..saya takot saya buat half way je..mcm2 lah takot.
Apa pendapat kwn2 semua??

3 comments:
x salah mencuba..x cuba kita x tau hasilnya..
sara penuhkan ilmu di dada berkenaan bidang yg sara ingin ceburi..bukan mudah..kena lg kuat dari org yg sambung master, sebab jatuh bgn sesuatu perniagaan di tgn kita..apa pun impian sara..org tetap sokong..
x salah bermimpi, khayal atau berangan-angan, sebab dr situlah keinginan dan usaha serta kejayaan bermula..
Yup, it will be better if you can do something u love. Me pun still finding what me want to do in few years time. Takkan sampai bila2 nak duduk sini kan. Since u like baking, me sokong sangat2 buat bisnes ni. Tapi on the business side, me tak reti bagi advice hehe. Maybe u can try jual online dulu?
yer la sara,bagus gak idea 2.nk bt sesuatu kene ade minat.ble kite minat kite ade semangat.try la dulu.bt kecil2an dulu.nnt ble da besar leh la k.eje apply keje kat bakery sara.hehehe...
Post a Comment