CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, May 31, 2009

~Pizza dan Roti Kacang~

Alang2 sudah balik ke Perlis.Saya mengambil kesmpatan dengan disokong penuh oleh mrjaddo utk belajar buat pizza dan roti.Sebenarnya sudah lama saya mengidam saat ini utk menimba ilmu yg baru.hehehe.

Ibu mertua saya pandai buat pizza dan roti..bukan setakat buat utk mkn sendiri.Tapi utk buat jual juga kalu ada tempahan.Jadi saya dengan bersunggoh2 menyalin resepi sesudah semayang suboh..(gile semangat!)

Ibu mertua juga beriya nk belikan bread mixer cap cosway.Tapi malangnya stock sudah habis.Tak mengapalah..saya akan usahakan apabila pulang ke kl nnti.(minta perhatian mrjaddo).

Sila layan gambar2 dibawah..tp jgn terliur.Semuanya saya letak banyak2..supaya dapat mkn kebih.hahaha..tgok saje lah inti kacang kalau saya letak ..lain dr kedai yg cenonit je..

adunan yg siap di mix tp x uli lagi

base pizza

sapu sos

campak bawang..ayam..nenas..origano..dan apa2 je lah yg anda suka

pizza yg siap dibakar..yg ni seafood pizza ilham saya..

jgn lupa cheese..dan pizza dh siap bakar..cheese tengah cair..




ini pula proses penguli dan masuk inti kacang merah.terima kaseh kpd paparazzi...kerana merakan saat2 indah saya bermain dgn tepung ni.

roti kacang yg dh siap.terus saya mkn mase panas2..dan waktu intinya tengah melt lagi.hahaha.sedap!

1 comments:

c zah said...

.....best gile kalo seorang isteri dapat masak macam2 untuk suami..one day, saya akan jd the best wife yang pandai masak mcm2 mcm pn sara...huhu, pn zzah baru nak belajar...:(