Hari nie malas betol nk bekerja.Walhal ada 4 bende yg saya kena siapkan awal.Bertambah lagi saya diserang penyakit itu.Aduh..letihnya. :( Saya godek2 xternal hardisk saya dan cd2 gambar saya.Langsung tgok gambar2 sekitar majlis saya dan dia,yg kini menjadi ingatan terindah dalam hidup saya.
Saya kenali dia 3 tahun yg lalu,setelah hampir setahun saya bekerja di CDCSB.Bermula perkenalan biase..hingga menjadi luar biase.Kemudian di susuli dengan perkara2 yg wajib..dan sehingga kini dan selamanya dia menjadi peneman suka dan duka dalam hidup saya..dan saya akui dia yang terbaik dalam hidup saya.
Cerita ini bermula di saat hari ijabkabul saya. 8 Mac 2009/11.30pg.di masjid kg saya.Alhamdulillah dengan sekali lafaz,dia dan saya sah menjadi suami isteri menghalalkan dan apa yg haram dan denganrestu kami keluarga kami berdua.
Terima kasih buat family yg bekerja keras di majlis saya..serta merestui keputusan saya memilih dia dalam hidup saya serta menerima dia sebagai ahli keluarga saya.
Usai akadnikahnya..terus ke rumah saya.Kami xde berarak2 bagai..cuma tukar persalinan songket bunga tabur..salam2 berkenalan dengan keluarga..bergambar2 kenangan..makan dan melayan tetamu yg datang.Tengoklah..saya dan dia..xde kontrol2 pun.Ketawa terkekeh je ats pelamin.Majlis kami yg amatlah mesra alamnya..
Ini pula Majlis di Kangar,Perlis pada 21 Mac 2009,hari Sabtu.Majlis menyambut menantu.Family saya stay di chalet JPS Sg.Perlis.Saya dimakeup dalam pkol 11pg..dan pkol 12tgahri terus gerak ke rumah dia yg tak jauh dari penginapan family saya.Terkejut saya tengok banner2 yg bapa mertua buat.hehehe..atucaranya bersanding..bergambar..dan makan..kemudian melayan tetamu2 yg datang.kwn2 saya dr kl pun ada yg datang.Terharu betol dengan kesungguhan mereka...terima kasih kepada sanak saudara sebelah dia kerana melayan kaluarga saya dengan baik sekali.siap tapau bagai lagi..dan keluarga saya dengan mak saya sekali menagambil peluang bercuti ke langkawi setelah penat2 berkenduri kendara ni..
0 comments:
Post a Comment