CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, May 18, 2009

~kisah aku dan dia~

Hari nie malas betol nk bekerja.Walhal ada 4 bende yg saya kena siapkan awal.Bertambah lagi saya diserang penyakit itu.Aduh..letihnya. :( Saya godek2 xternal hardisk saya dan cd2 gambar saya.Langsung tgok gambar2 sekitar majlis saya dan dia,yg kini menjadi ingatan terindah dalam hidup saya.

Saya kenali dia 3 tahun yg lalu,setelah hampir setahun saya bekerja di CDCSB.Bermula perkenalan biase..hingga menjadi luar biase.Kemudian di susuli dengan perkara2 yg wajib..dan sehingga kini dan selamanya dia menjadi peneman suka dan duka dalam hidup saya..dan saya akui dia yang terbaik dalam hidup saya.

Cerita ini bermula di saat hari ijabkabul saya. 8 Mac 2009/11.30pg.di masjid kg saya.Alhamdulillah dengan sekali lafaz,dia dan saya sah menjadi suami isteri menghalalkan dan apa yg haram dan denganrestu kami keluarga kami berdua.

Terima kasih buat family yg bekerja keras di majlis saya..serta merestui keputusan saya memilih dia dalam hidup saya serta menerima dia sebagai ahli keluarga saya.




















Usai akadnikahnya..terus ke rumah saya.Kami xde berarak2 bagai..cuma tukar persalinan songket bunga tabur..salam2 berkenalan dengan keluarga..bergambar2 kenangan..makan dan melayan tetamu yg datang.Tengoklah..saya dan dia..xde kontrol2 pun.Ketawa terkekeh je ats pelamin.Majlis kami yg amatlah mesra alamnya..










dan ini pula antara hantaran dari kami berdua.7 dulang berbalas 9 semuanya.saya nie keras tangan orgnya..xde seni.Jadi semua hantaran dari pihak saya..kakak saya yg uruskan semua.hehe..







































Ini pula Majlis di Kangar,Perlis pada 21 Mac 2009,hari Sabtu.Majlis menyambut menantu.Family saya stay di chalet JPS Sg.Perlis.Saya dimakeup dalam pkol 11pg..dan pkol 12tgahri terus gerak ke rumah dia yg tak jauh dari penginapan family saya.Terkejut saya tengok banner2 yg bapa mertua buat.hehehe..atucaranya bersanding..bergambar..dan makan..kemudian melayan tetamu2 yg datang.kwn2 saya dr kl pun ada yg datang.Terharu betol dengan kesungguhan mereka...terima kasih kepada sanak saudara sebelah dia kerana melayan kaluarga saya dengan baik sekali.siap tapau bagai lagi..dan keluarga saya dengan mak saya sekali menagambil peluang bercuti ke langkawi setelah penat2 berkenduri kendara ni..
Begitulah sedikit kisah yg tak berapa details saya coretkan ini..hari2 bahagia dalam hidup saya..
Alhamdulillah kesemuanya berjalan lancar..cacat cela sikit2 itu alah biasa sahaja bagi saya..dan yg penting semua org gembira..dan seadanya sahaja..




















Ini pula cerita saya bertunang dengan Mohd Hafizad bin Hashim.18 Mei 2008 setahun yg lalu..sehari sebelum cuti hari wesak.Majlis bertunang nie buat kt rumah kakak saya di ampang jaya..memandangkan kedua pihak keluarga kebanyakkan tinggal di kuala lumpur,jadi majlisnya di kuala lumpur sahajalah.Manakala keluarga sebelah pihak mrjaddo yg dtg dr sg.petani bermalam di cheras.kakak dan abg ipar saya sebagai org kuat majlis tau dibantu oleh abg2 saya yg gagah perkasa.Rasanya dia lah yg paling sibuk sekai sejak 2 hari sebelum majlis.saya rilek sahaja...saya xdelah nak glamer bagai..hanya buat sepasang baju sutera kaler oren..tudung dan selendang..make up by maksu.hehehe..yang penting bagi saya dan mrjaddo..nak kenalkan kedua belah family kami..dan mengikat janji sahaja.Majlis mula dalam pkol 10pg..dan selesai pkol 1thagari siap mkn tengahari ala kampung.Rasanya amat meriah kerana saya ditemenani kwn2 kerja dan kwn sekolah yg susah payah dtg.Juga sanak saudara..mcm gathering pula.7 Dulang berbalas 5 dari pihak saya dan mrjaddo.Bermulalah stage pertama dalam hidup kami berdua....



kek dari KDE..yummielious!






































0 comments: