CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, October 30, 2009

~Jgn makan~

Mungkinkah masakan ini paling sesuai utk hidangan ketika diet?
Sup sawi + cendawan + fish ball. :)
Ya..saya & mrjaddo dlm mood diet since last week lagi..

Pada tarikh yg sama ditahun lps,berat saya kurang 8kg dr SEKARANG!Maknanya..dlm masa setahun berat saya naik 8kg.Saya catit dlm my journal book.huhuhu.Banyak faktor yg menyebabkan kenaikan ni kot..of course saya yg suka memasak..suka baking,tmbah lg..mood tgah bercinta+baru kawen.we all asyik jln2 cari mkn je.

Cerita pasal memasak..yup,when kite dh kawen or baru kawen.Semestinya nk tunjukkan skill memasak pd hubby.hahaha..dn plus hubby pula seorg yg pemakan.Mmg cocoklah kan?but,honestly..saya selalu x smpai hati tgok&turut serta mkn kt luar.Sekali sekala mmg boleh..tp kalau tiap2 hari..?i'm alwys thinking..xkan nak biar hubby kita mkn air tangan org lain..or indon tukang msk kan?yg kita x tahu tahap kebersihan.oohh..saya penah mkn gerai ikan bakar kt tpt yg glamer ni.kalau sy sebut sure satu kl kenal..oleh kerana dapurnye terbuka,so saya nampak cara diorg basuh ikan..hahaha.sebolehnya...wlau penat mcmana sekali pun.saya cuba memasak utk hubby..kdg2 bangun awal prepare breakfst.It better dr segi kebersihan,kepuasan mkn..dn juga budget.

But now...dapur saya dh kurang berasap.No more dinner mlm2..no more heavy or light breakfst tiap2 pagi.no more...

saya baru sj replace penimbang lama dgn baru.Yg lama tu..cap watson asyik tipu je.Asyik buat saya perasan berat maintain.

Juga ini utk erobic class :)


Yup..kami mesti kena dptkn BMI yg cun.
Yg penting...cegah sebelum kena.Bnyk kan penyakit berkenaan dgn berat badan berlebihan ni.
Saya tak mau diumur begini dh ada mcm2 penyakit.Pasal itu lah..lebih baik mencegah dr skrg.
Saya baca dlm buku dr arisa,kegemukan juga salah satu faktor..susah nk pregnant.
huhu..

so,jom diet.
I will share the progress later!

Gud nite..& sweet dream.

3 comments:

Aan Andes said...

Gambattene! Yang penting kita nak sihat kan.. Mmg makanan one of the main factor yg mempengaruhi tahap kesihatan kita. Me lagi laaa tak masak, tapi sebab my in law masak hari2, so amik kesempatan la makan sana je. Kalau dia tak masak, me masak jugak la..kat luar tu mmg kotor!

Ps: Cakap pasal ikan bakar, me went to jalan bellamy belakang istana tu, ada ikan tu terjatuh tau atas lantai, pastu derang kutip je balik and bakar. Tak basuh tak apa. Haiyohhh.. tu last time la me makan sana

mrsjaddo said...

aan,

untungnye u..jeles2x.
kalaulah mak or mil dok dkt.sure i pun sama.hehee

my hubby ok je since dia kenal me mmg sedia dh chubby mcm ni.tp itu bkn alasan x mau do smthg for myself.susah hati kalau bdn selalu x sehat..sakit sana sini.satu lg kan..my tapak kaki ni size 6 je..kalau bdn berat..i bole jd sakit lutut.huhuhu.

kalau u kt bellamy,i kt tang ling tu.dia bsuh ikan dgn air dlm baldi yg dgunakan utk basuh pinggan2.huhu..bkn alirkan ikan bwh air paip.haiyaa...

Aan Andes said...

Tang ling tu me mmg dah banned. Tempat dah basuh tangan pun kotor ya amat. Me pun tak faham kenapa org ramai sgt kat sana.