CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, October 7, 2009

~Food Review~

Hohoho..
Lama x update psl mkanan.Manalah tuan blog ni x bam-bam.
Dalam blog penuh cite pasal makanan je...Meh nk cite satu-satu..


Makan nasik kalau xde ulam.X rase kick tau..tambahan pula,saya dr kecik mak kt kg memang dh dedah mkn ulam2 ni.Jadi..sampai ke tua,x sah dlm portion lunch msti ada ulam skit.
Pic ni ambik masa minggu last kita berpuasa.Saya dan mrjaddo berbuka kt kg baru.Ada 1 kedai tu..ada stall penuh dgn ulaman dn sambal..dr yg fresh sampailah yg celur/rebus.
Best..match dgn budu letak cili padi 2-3 bijik..dn tempoyak.X payah lauk lain banyak2 dah..

Ni lak half boiled egg yg paling superb penah jumpa dn mkn berkali2.Mmg terbaik.Tempat nk cari..gerai mkn jalan 222.Saya dh penah try kt tpt lain,tp masih x sama.Ni saya mkn mase sahur...minggu last pose jugak..sedap sehingga menjilat mangkuk!

Terung biasanya kalau x dimasuk dlm kari or dalca,mesti celur buat ulan je.Tp mase pegi berbuka rumah pak sedara belah mrjaddo,ada terung masak sambal.1st time mkn cara msk gitu tau..mak saya kt kg x penah msk gini.Malu nk tanya resepi...saya balik google kt rumah.Rupanya senang sgt..tumis mcm nk buat sambal..tp letak ikan bilis yg ditumbok.
Makan dgn nasik panas2..tumis bersama cili padi yg ditumbok dgn ikan bilis.Baru kick...
Hidangan berbuka saya pada hari ke berapa ntah...
Sedap2...
Selamat mkn semua.. :)


6 comments:

hanisah~ said...

x pernah mkan? Sarah lbeh kurang tiap2 bulan makan dkat sekolah~

NuE said...

Sara....xbleh nak off-mind...drpd pk pasal kije...bila ada orang asyik push kita.....n complain itu n ini...huhuu

mrsjaddo said...

rupa sarah lagi advanced laaa!hehehe

mrsjaddo said...

susah hati juga ya...
hidup ni mcm2 yg kena tempuh.

Aan Andes said...

Yg half boiled egg tu kat lorong 223 kan? Yg ada nasi lemak yati tu eh?

Anyway terung masak sambal mcm tu mmg sedapppp. Kita pun baru belajar makan kat KL ni hehehe

mrsjaddo said...

aan,yup.kt situlah.u selalu pg ke?harap2 dpt jumpa one day nnti.

nasik lrmak pun ok...selalu mtk sambal xtra...