CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, June 11, 2009

~projek yang separa menjadi~

Saya ni memang suka mencuba buat benda2 yg tak pernah saya buat..tp buat dengan confident!!
Inilah alkisahnya..

Sudah lama saya mengidam nk buat bantal besar yg letak depan living room tu..bole landing2 tgok tv..baca novel ats bantal tu.Bukan takde yg jual kt kedai berlambak2 tu.Tapi..nk yg best dan bole guna lama.Mesti kena invest.beli yg 100%quality..jadi otw balik dr Jerteh hr tu.Ternampak org jual kekabu.Saya angkut bwk balik KL..pegi cr kain..mintak kwn kpd kwn jahitkan...


Sarung dalam dn kekabu.Dan bermula lah sessi sumbat menyumbat..sampai penuh kekabu berterbangan dlm rumah.Hehe..buat dlm rumah tu,kalu kt kg..ada juga beranda ke..or dok bwh pokok..ni kt sini.mana lah pokok nk cari.


Taraa....dh siap pun.Nampak gebu kan?best tau bantal kekabu ni.Tapi...malangnyaaaaaaaaa..sarung dalam tu kecik..x sepadan dengan sarung luor.Atau kata lainnya,bantal tu kecik dr sarung..dan bila pasang..kedut2 x cantik la..wpun gebu.Tapi..masa saya bagi kain utk jahit,saya bagi sekali sarung luarnya..


Ini pula cerita langsir..n3 sebelum nie ada saya sebut saya pegi cr kain langsir kan.haa..ni lah langsir saya yg dh siap.Tapi malangnyaaaa....kelebaran langsir tue x padan.sya budget 2 keping dh ok,pasal langsir sedia ada guna 2 keping je..rupanya lebar kain tue lain.Langsir lama kainnya sambung..sadissnyaaaa saya.Maka tingkap saya pakai 3 keping.x cun betol!Tapi takpelah..mungkin naik rumah baru nanti,boleh recycle pada tingkap yg elok2 dua keping.

Kesimpulanya..sy mmg tak pernah alami sendiri hal2 bantal..dan langsir or keperluan lain yg seumpama ini.walaupun saya tau..buat mcmtu..mcmnie..
Maka,dengan ini saya dah belajar..apa yg perlu buat sebelum buat sesuatu.Belajar dr pengalaman! ahaks..

0 comments: