Dah lama saya nk menghapdet cerita ini.tapi x tak terbuat.Kebetulan saya balik ke perlis 2 hujung minggu berturut2..adalah beberapa tempat mkn yg saya pergi dan kira 1st time saya rasa...dan gerenti x sia2 ke sana.
Ni Joe Cendol Pulut.Saya singgah otw back to KL.Terletak di pekan changlon.tepi jln je belah kiri kalau highway utara nk ke bkt kayu hitam.Kalau nk ke kl..kenalah u turn.Selain dr cendol..ada mcm2 lagilah..nsk campur gulai kawah..goreng2..nsk ayam..tgok sjlah signboard tu.siap boleh berenti rehat..toilet..surau.Mcm R&R.Sepanjang pemerhatian saya...ramai lah org singgah.Hampir penuh meja kerusi..

Yang ni pula..kedai nasik kandar..dan kedai2 lain juga ada.Terletak dekat pasar kanga..atau org utara panggil market.Best jugak kt sini..since perlis kan panas.jadi pokok bagak rendang ni..sejuk je..seawal pagi sy tengok dh ramai org.Kuih muih mkn pagi pun ada..ni jgk peberet mrjaddo.nasik kandar yg nasiknya kaler kuning2 sket.



Kemudian Pak Lah burger yg glamer nie..ramai gile org berator nk beli.Bukan sebijik je tau..sorang 5-6 bijik.haha.Gerai ni terletak sebelah Fama.Jln besar dr Alor Star ke Kangar..jln depan rumah mertua saya laa..Pak Lah ni mmg x kedekutlah..sayur..mayonis..sos..menimbun dia letak..sayurnya pula bukan setakat kobis&timun,ada carrot lagi..dan baked bean pun sama.daging pula..garing..siap belah tengah letak segala mcm rempah ratus..yummieee!
BULLY AND PUBLIC SHAMING
8 years ago
0 comments:
Post a Comment