CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, June 17, 2009

~New baby~

Memperkenalkan our new baby..hahaha..
Alhamdulillah.Akhirnya kami berjaya memiliki sebuah rumah.Btw,saya dan mrjaddo dh plan lama dah since we zaman cinta cintun.Tapi that time x sampai masa lagi..setelah gigih mencari..memcari..sampai penat dan fed up dah.Akhirnya kami ketemu yg ini.Terletakt di Bandar Saujana Putra.Mukim Ulu Langat..rumah teres N lot, 2 tingkat 4 bilik.

Alhamdulillah,DIA telah mempermudahkan segala urusan kami.
Saya belum lg pindah masuk lagi.Mungkin awal tahun depan baru semuanya settle.Dan kami mcm biaselah..advanced.Memang perangai dr dulu2 lagi..dulu masa belum bertunang lagi..kami dh prepared brg2 nk kawen.2 bulan before kenduri.everythg dh settle tinggal yg kecik2 sj.Saya x lah melalui rushing2 time nk settle itu ini.Rasenya smooth sj..Alhamdulillah.

Dan kini.walaupun kunci x dpt lgi..kami dh ready beli brg2 yg patot.Dekat PJ ada jualan gile2 utk lampu2.Kami pun pg lah borong yg mana patot.Percaya atau tidak..lampu yg RM390++ kami dpt dengan harga RM89 je..yg RM9 pun ada jugak kami beli..

Lepas ni bnyk lagi benda yg nk settle kan..kipas..grill..dan sewaktu dengannya.Penat2..dan duit pun banyak jugak yg habes.

Ohh..susah juga ye nk memiliki sebuah rumah ni!






4 comments:

mommy otai said...

bestnyer rumah baru..kite rumah buruk je..:(..
btq congrat sara n mr jaddo..hehe
bile la nk menapak ke rmh sara itu..

mrsjaddo said...

rumah burok pun.rumah sendiri farah..

tq ye..dok kire,gane pong.one day nnti farah kena mari gok rumoh sara.

dayana said...

wah umah baru...mesti serba baru...tahniah yer ada gak chance merasa umah sendiri...den ni lbt lg kot...ngah kumpul duit nk tmbah harta dunia...harta akhirat pun lum ckup gak...jadi doa2 kan lah ekh leh bhgia dunia n akhirat...god bless!

mrsjaddo said...

dyna,tq.ada rezeki lebih sikit.tu pun kena berjimat cermat..takpelah..lambat or cepat,pasti akn lalui jgok.
Insyaallah,sama2 lah kita.smga bhgia dunia akhirat.