Lagi kenang kenangan di masa akan dtg.
Progress rumah baru 50%,banyak bende yg masih dn sedang buat.
Ni baru rangka asas..harap2 march nnti boleh lah kami pindah ke sini.
Saya dn mrjaddo pun pening2 lalat lg..rasanya selagi x siap,mcm2 kami pikir psl rumah ni.
Bila semuanya siap-kami pindah..nk mulakan hidup baru.hehe..
nape hidup baru?psl kami jd org baru start dr ZERO,apabila semua simpanan dn korek sana sini..nk settlekan hal ni.
Xde duit tp berlagak nk beli rumah..nk reno lagi.kan?kan?
Bukan..rasanya mmg sekarang dh sesuai utk kami beli rumah.Dr duit yg ada sikit2 tu..kami buat joli.Baik byr beli rumah...wpun dh nyawa ikan dgn krisis kewangan kami.
Kedua,pasal apa renovate?Uihh..pelan asal rmh ni.xde dapur..sy pun x faham dgn developer..dgn arkitek semua tu.Diorg ni bodoh kot buat rmh xde dapur.Betol...dr pintu utama terus boleh nmpk sinki dapur.Pelik...tp benar,ni lah rumah saya.So,kami decide utk ubah plan...tmbah dapur dn besarkan ruang tamu.(sayakan suka memasak!)
Kalau dh mcmtue plan nape beli jugak?sejak tinggal di sini..kami dh mula jatuh cinta dgn tempat ni wpun sekali pandang mcm pdg jarak pdg terkukur. :p
lagipun lokasi elok dekat dgn ofis dn dekat s.alam..saya dn mrjaddo mmg minat s.alam.tp s.alam tu tpt org kaya2 je...rumah mahal lorr!
Di sini jugak saya ketemui kejiranan yg baik2.benar..jiran saya baik2 belaka.
Rumah sewa skrg pun jiran baik sgt,hingga saat menaip kt keyboard ni langsir saya kt rumah jiran ok!2-3 hari lepas saya jemur dn saya pg kerja.alih2 hujan lebat jiran tlong angkat dn tlg lipat.Diorg bgtau tp saya x pegi ambil pun lg.hihihi.
Jiran rumah baru pun saya dh kenal.Dr belah kiri-kanan-selang dua dr kanan-hujung sekali.kami dh pegi berkenalan.Ohh..nntilah saya bercerita tentang mereka!
Apapun,tq yg tinggalkan komen utk saya bgtau tpt murah nk beli brg rumah.Jasamu ku kenang smpai bila..
Ngantok,esok pula saya menaip.Enjoy tgok pic batu bata ni..
Nite!
BULLY AND PUBLIC SHAMING
8 years ago





4 comments:
xpe kak..dh ada umah sndr pn..alhamdulillah..nnt leh la mkn2 kt umah baru..hehehe
mmg pun... pemaju skrg bt umah ntah apa2 ja... cm umah y kami dok la nie... asalnya ada 1 bhgn tak dak bumbung... klu ujan kompom banjir dlm umah... pastu pencuiri sng la nk masuk... umah la nie klu nk duduk mmg kena renovate dulu la... saja nk abiskan duit kita...
bestnyer tgok org reno umah...anyway tahniah..nnt dah nak housewarming jgn lupa jemput cek zie ye...hihih
nurul - ok,nanti jemput awk&hubby dtg.hari tu dtg x ckp pun...smpai hati. :(
nanie - tu la...diorg pikir untung & ingat kite banyak duit kot
cikzie - tq dear.ok nnti surely jemputnye.Insyaallah ada jgk plan nk buat kenduri doa selamat sikit nnti.
Post a Comment